sobota 27. února 2016

POZADÍ


Když fotím svoje výrobky, dávám do pozadí desku z běleného masívu.
Chtěla jsem fotky něčím oživit. Samozřejmě, chtělo by to kvalitnější foťák. Ale i ten bude na pořadu dne..
Prozatím jsem si vyrobila pozadí, které imituje staré oprýskané desky.
Pořizovací cena velmi nízká, čas na výrobu celkem asi 3- 4  hodiny. Myslím tím práci bez čekání na zaschnutí, které na celém procesu nejdelší - je třeba dodržet !
Pokud se Vám nápad líbí, pusťte se do díla :-)



Potřebujeme :
  • starý obraz v rámu,  se dá využít i nové malířské plátno napnuté v rámu
  • zbytky hnědého kartonu
  • akrylové pasty ( nakoupila jsem v Lídlu)
  • bílý Primalex
  • štětec
  • nůžky , nůž
  • smirkový papír
  • lepidlo Herkules


Celou plochu obrazu natřeme Herkulesem. Pak na ni nalepíme předem nařezaný karton. Hrany co nejtěsněji k sobě, aby nevznikly široké spáry.
Necháme dobře zaschnout.



Spáry mezi hranami kartonu jsem prstem mírně zatlačila a vyplnila akrylovou pastou, kterou jsem se snažila prstem rozetřít po ploše do ztracena.
Pasta se nechá zaschnout.



Celou plochu jsem natřela bílým Primalexem, spáry natřela šedou akrylovou hustou pastou, kterou jsem rovněž roztírala rukou do ztracena.
Znovu se nechává schnout.




Po zaschnutí se celá plocha přebrousí smirkovým papírem. Tohle doporučuji dělat venku, hodně se při broušení práší. Poté jsem znovu natřela téměř suchým štětcem další vrstvu Primalexu a opět čekáme do zaschnutí. 





Nakonec se celá plocha znovu přebrousí, klidně můžeme přitlačit, pokud se dostaneme až na vrstvu hnědého kartonu, vůbec nevadí, právě tohle dělá ten správný efekt starého dřeva. 
Já jsem s výsledkem spokojena. Mám nové pozadí na fotografování :-)



Co na no říkáte, vyzkoušíte ?

2 komentáře :

  1. Andrejko...jsi studnice nápadů a strašně šikovná. Děkujeme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snažím se, nápadů je stále plná hlava :-). A

      Vymazat