středa 20. ledna 2016

ROZKVETLÁ VĚTVIČKA


Od loňského roku mám na starosti  ,,Tvořivé dílničky " v jednom volnočasovém centru v Olomouci.
Mým úkolem je vždy vymyslet  tvořící aktivitu pro zhruba 10 - 12 žen různé věkové kategorie a různých povolání. Doba na tvoření je 2,5 - 3 hodiny, každá tvořilka si domů odnese svůj výrobek.
Finanční limit je daný.

Minule se šila jednoduchá panenka, což bylo ovšem  dost složité pro dámy, co vůbec nešijí. (Návod mám také v plánu nafotit a zveřejnit. )  Proto jsem na další tvoření vymyslela jednoduchou dekoraci.

Větvička s rozkvétajícími poupátky ...




Na výrobu této jednoduché dekorace potřebujeme suché větve, já použila okrasnou břízu, ale  mohou být jakékoliv pevnější větve. Hlavně, jak  jsem psala, aby byly vyschlé. Karton od vajec, kuličkové duté vlákno, ( co se používá na výplň šitých hraček), tavnou pistoli, nůžky, vodové barvy a štětec, suché dekorační plody.



Z kartonu od vajec si vystříháme květinky tak, aby nám vždy zůstal střed a z něj vycházely čtyři lístečky. S tímto kartonem se dobře pracuje, je krásně tvarovatelný. 


Vystřižené květinky se nabarví  hnědou vodovou barvou. Do barvy přidáme jen minimum vody, aby byl karton krásně nabarvený, ne nasáklý vodou.


                                                                                             
Po zaschnutí barvy si lístečky natvarujeme,  jak potřebujeme . Jak jsem psala výše, tento karton je velice dobře formovatelný. 
Já jsem se snažila konce lístků zahnout směrem dovnitř, aby připomínaly rozkvétající poupě.
Tavnou pistolí se nanese dovnitř na střed troška lepidla a namáčkne malý chomáček kuliček. Pokud mají kuličky tendenci  tzv.vytékat ven, pomůžeme si nanesením lepidla i na vnitřní stranu lístečků a kuličky na ně přitlačíme. Celé tyto naplněné květy přilepíme tavnou pistolí k větvičce. Snažila jsem se nalepit poupata z každé strany, aby nebyly všechny je na jedné ( přední ) straně větvičky.
Nakonec jsem ještě celé své dílo zakončila jemným polepem suchými plody.
Celé moje práce trvala asi hodinu i s focením, náklady  minimální...

Přeji příjemné tvoření :-)



                                   





2 komentáře :

  1. Hezká dekorace, zůčastnit se dílničky jsem zatím nestihla. O víkendu si větvičku zkusím vyrobit s neteří. Chtěla bych použít zlatou barvu.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě bude vypadat zajímavě i ve zlatém provedení. Vyzoušejte. Přeji příjemné tvoření. A

    OdpovědětVymazat